piątek, 22 kwietnia 2011

Spotterska pocztówka z Belgradu

Na początku lutego miałem okazję spędzić kilka godzin w okolicach belgradzkiego lotniska. Co prawda do miejscówki spotterskiej na podejściu nie jest zbyt daleko od terminala, jednak nie będąc pewnym podejścia lokalnych służb ochrony do spotterów, ze swoją działalnością fotograficzną wolałem ograniczyć się do poziomu odlotów (już za security). Przemawiał za tym również fakt, że za kilka godzin miałem lecieć z powrotem do Warszawy, więc zbyt długa rozmowa ze służbami w nieodpowiednim momencie mogła by się skończyć moim spóźnieniem na samolot. Nawet tutaj starałem się zbytnio nie rzucać w oczy z aparatem i chyba miałem słuszność, ponieważ na szczęście na dopiero kilkanaście minut przed wylotem, w momencie gdy już chowałem aparat, przechodzący obok policjant pokazał mi na migi, że nie powinienem robić zdjęć.

Ruch na lotnisku w Belgradzie nie należy ani do największych, ani do najciekawszych. Latają tam główni przewoźnicy europejscy – Lufthansa, Aeroflot, Air France, etc. Lokalny przewoźnik, JAT, operuje na Boeingach 737 i ATR72, zaś do najciekawszych linii należą BH Airlines z Bośni i Montenegro Airlines z Czarnogóry. Kilkaset metrów od terminala znajduje się muzeum lotnictwa, gdzie obok Caravelli JATu, stoją głównie maszyny wojskowe (w tym transportowe m.in. Dakota, Ił-14 i Amiot AAC-1 czyli budowany po II wojnie światowej we Francji Junkers 52).

VP-BRY Airbus A320-200 Aeroflot E7-AAE ATR72 BH Airlines

F-GRXC Airbus A319-100 Air France YU-ANV Boeing 737-300 JAT

71301 Ił-14 Yugoslavia Air Force 12208 Mil Mi-8 Yugoslavia Air Force

71214 DC-3 Yugoslavia Air Force 7208 Amiot AAC-1 Yugoslavia Air Force

2 komentarze:

Luo pisze...

I don't understand a word but cool pics!
Cheers, Romano.

Tomasz Kozakowski pisze...

You should be fluent in Polish by now! I just put some impressions on spotting at LYBE. Glad you liked the pics! CU Tomasz